Zapamatuju si kurz?

03.05.2019 23:35

Myslím, že tohle je otázka mnohých jezdců, když se blíží den závodů. Co dělat aby si člověk lépe zapamatoval kurz a tím pádem nemusel stresovat? Panák na to nestačí, stres mít nebudete, ale Fernet se za vás kurz nenaučí.

Sezóna se blíží, někteří už ji odstartovali a tak přináším pár tipů, jak na lepší zapamatování trasy parkuru.

1. Pochodem vchod
Pro mě nejlepší způsob. Jít na prohlídku parkuru a klidně si parkur projít i 10x. Jděte tak, jak byste jeli s koněm, takže si vyjděte všechny obraty přesně tak, jak je budete chtít jet na koni. V případě, že je možnost jet prohlídku na koni, tak si pečlivě projít nebo proklusat trasu. Samozřejmě zase i s obraty, aby jste dopředu věděli, kde se Vám kůň vleze a kde ne.

2. Levá, pravá
Osobně jsem tohle nikdy nezkoušela, ale kamarádka se vždy naučí na kterou ruku za skokem jet. Takže třeba za jedničkou jedeme na levou, po dvojce levá, za trojkou změna na pravou. Pokud člověk jede na správnou ruku, už není tak těžké případně najít si číslo následujícího skoku.

3. Zelený, Kofola, Mercedes, modrý…
Tohle používám nejvíce. Dám jméno každému skoku. Dneska už jsou na závodech nejrůznější profily. Ať už jsou skoky různě barevné nebo na sobě mají reklamu. Vždy jde krásně pojmenovat každý skok, naučit se pořadí a třeba to zkombinovat s Levá, pravá a můžeme jet.

4. Koukám, koukáš, koukáme
Je rozhodně super věc jít se podívat na pár jezdců před Vámi. Já si vždy říkám, kam pojedou těsně před tím, než na skok zatočí. Člověk si tím kurz hezky zopakuje a ověří. Teda za předpokladu, že jezdci, na které koukáte, ten kurz umí.

Máte někdo ještě další tipy? Určitě je hoďte do komentářů.

A ztratili jste se už v parkuru?
Já při prvních závodech, úplně jsem se zamotala. A pak jednou lehce s Didim, ale hned jsem se zase vzpamatovala.

Pat and horses

 

Zpět

Kontakt

Teoretická škola jezdectví
Český Krumlov

© 2022 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode