TICHO S YFCSORREL, ČO SA DEJE?

24.01.2019 00:26

Žijem. Posledný rok tu viac nie som, tomuto by som rada obetovala dnešný článok. Možno to bude viac psychologické, ako jazdecké, ale som názoru, že psychika je stavebný pilier každého ľudského, alebo konského kroku.

Dlho bolo okolo mňa ticho, jediné, kde na sociálnych sieťach sa ma dalo nájsť boli priblblé instastorky. Mnohí viete, že v apríli sme kúpili 7 ročného valacha AQH, ktorý mi nastavil životné zrkadlo.

Psychika je definovaná ako vlastnosť, funkcia vyššej nervovej sústavy, spojená s činnosťou mozgu. Hoci nám táto definícia nič nepovie, všetci vnímame svoj psychický stav, či už pozitívne, alebo negatívne. Začala som sa viac utápať v týchto pojmoch a hľadať vnútornú podstatu veci. Prečo rozprávam o psychike na stránke, kde sa ďalej posúvajú jazdecké skúsenosti a zaujímavosti? Bolo mi to už odvždy jasné a známe, ale až teraz som plne pochopila, aké kľúčové je vedieť sa s touto našou psychikou vyhrať. Či už mi veríte, alebo nie, duševná práca, ktorú odvedieme sami so sebou je tá práca, ktorú urobíme s koňom. Veľmi zjednodušene povedané, keď ideme jazdiť vynervovaní, vystresovaní, či len jednoducho vyčerpaní, rovnako bude vyzerať aj naša práca s koňom. Rovnako je to, keď ideme jazdiť šťastní, s pokojnou hlavou, v takomto rozpoložení máme omnoho väčší potenciál so sebou, alebo s koňom niečo urobiť. Avšak nie je to len o tom. Je to omnoho menších detailov, ktoré fungujú ako premenné v procese nášho bytia. Sú to detaily ovplyvňujúce, ako zareagujeme na stotinovú situáciu, ktorú si možno uvedomujeme len podvedome. Začala som si to uvedomovať už pred dlhšou dobou, ale utvrdila ma v tom AK Performance Horses, s ktorou som na tom začala cieľavedome pracovať. Treba začať od seba, učiť sa ventilovať a triediť fakty, vedieť sa odosobniť, ale v stotine na to sa pre niečo zapáliť. Uvedomte si, že aj pád je posun vpred a prosím, nebojte sa uzavrieť sami do seba. Kone sú bytosti veľmi senzibilné, čo môže byť pre vás buď totálne kontraproduktívne, alebo vás priviezť na vrchol rebríčka. Ja som nad sebou ešte stále nevyhrala, sú miesta, ktoré neviem ešte plne ovládnuť. Negativita ku koňom nepatrí, na tom pracujem. Vďaka tomu mám po dlhých rokoch pocit spokojnosti sama so sebou a so svojím koňom.

Hlavne sa nikdy nevzdávajte a nenechajte koňa nad sebou nikdy vyhrať.

YFCSorrel

 

Zpět

Kontakt

Teoretická škola jezdectví
Český Krumlov

© 2022 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode