SOCIÁLNÍ SÍTĚ 1. ČÁST

12.03.2019 00:14

INSTAGRAM, „KOŇOGRAM“, „KOŇOGRAMERKY“??

Ahoj, připravila jsem si pro Vás krátkou sérii týkajících se sociálních sítí – instagram, youtube facebook, twitter… Možná se může zdát, že to není téma, které se hodí na tuhle stránku, ale já osobně si myslím, že je to právě téma velmi aktuální a je důležité se o něm zmínit. Sama na sociálních sítích působím a orientuji se v tom, jak to chodí. Od ledna se hodně věnuji instagramu jako „koňogramerka“ jak se pracovně nazývám a všimla jsem si, jak velký vliv mám na různé skupiny lidí a to jsem jen malá rybka v oceánu „koňogramerek“. Často se setkávám s tím, že mi lidé píší o rady, považují mne za svůj vzor a tím přebírám určitou zodpovědnost. Posledních pár dní, možná týdnů jsem sbírala informace, které si myslím, že jsou zajímavé a je důležité o nich mluvit. Článek jsem tedy rozdělila do několika podtémat a budu ráda, když se k nim vyjádříte dolů do komentářů. Krásné čtení a doufám, že pro vás bude článek přínosem. A předem se omlouvám, za víceméně osobní názory a že je psán v ženském rodě, ale na instagramu je převaha žen.

FOLLOWERS

Česká a slovenská koňská instagramová scéna, není ještě tak rozsáhlá, jako je to v zahraničí, ty “lepší koňogramerky“ dosahují cca 5000 – 18000 sledujících, což už jsou celkem vysoká čísla a mají velikou základnu fanoušků. Follows získávají díky aktivitě, kvalitními příspěvky nebo například působením současně i na jiné sociální síti, většinou je to youtube. Další folowers je možné získat například pomocí SFS – share for share. Kdy jedna „koňogramerka“ sdílí druhou a obráceně. Díky tomu se dostávají do povědomí i méně známé účty, začínající a podobně. Já obecně jsem díky tomuhle získala celkem slušnou základnu sledujícíh, ovšem i zde platí, důležité jsou kvalitní příspěvky. Další způsob, jak získat sledující jsou soutěže, těm bych se chtěla věnovat více níže. Osobně si myslím, že je důležité mít sledující, kteří jsou aktivní, líbí se jim vaše tvorba a ne slepě sbírat followers, protože méně je někdy více.

VZORY?

Spousta „instagramerek“ se dříve, či později dostane na takovou úroveň, kdy se pro mnohé své sledující stává vzorem. I já mám na instagramu lidi, které považuji částečně za svůj vzor, u mne však převládádají zahraniční instagramerky. Často když brouzdám instagramem, tak narážím na holčiny, které mají určitou základnu sledujících, spousta lidí je již bere za svůj vzor… a i když ne za vzor, tak sledují jejich příspěvky, čtou co píší, co radí na otázky, či odpovídají na tellonym. Občas mi až vstávají vlasy hrůzou, co tam čtu. Někdy ty rady stojí vážně za to… Samy neví, nebo se pouze domnívají, občas najdou něco na internetu, ale podají to jako radu, řešení… Posledně tam jedna slečna odpovídala na otázku „Můžu jet na hobby závody na nákrčáku?“ že může… Což je sice fakt, ale musí to být soukromé mimo ČJF, jelikož to tohle výslovně zakazuje a ano i hobby závody se pořádají pod hlavičkou České jezdecké federace. Proto se ptám, je tohle dobře? Jak už jsem psala výše, člověk působením na sociálních sítích přebírá určitou zodpovědnost a když už chce radit, odpovídat a podobně, měl by si o tom první něco načíst, nebo se bránit větou, která začíná „myslím si..“ „můj názor je..“

SPOLUPRÁCE

Jedno velmi, opravdu velmi aktuální téma – spolupráce. S tou se v současnosti roztrhl pytel. Sama jich pár mám a tak vám je můžu přiblížit více.

Co obnáší? Většinou se obě strany domluví na tom, že značka pošle nějaké produkty na zkoušku a „koňogramerka“ je následně zrecenzuje a dále značku propaguje na svém IG, také může dostat nějaké produkty do soutěže, či slevový kód na své jméno pro své sledující. Díky tomu může časem získat i nějaké provize z prodeje produktů, které se nakoupí přes „její odkaz“. Ovšem někdy si značka nastaví tak přísné podmínky, že už je to na zvážení, zda je spolupráce výhodná, nebo už to není spolupráce v tom pravém slova smyslu. Já osobně, jsem oslovila hodně značek, ale vážně bych nevzala každou spolupráci, pouze tu, co je pro mne a pro mé sledující příjemná a svými podmínkami není pro lidi, kteří mě sledují otravná a nevytváří v nich pocit, že jim něco vnucuji.

Jak vůbec vznikají? Způsoby jsou více méně jen dva, prvním méně častým je, že firma, či výrobce sám osloví někoho, kdo se mu líbí a s kým by rád spolupracoval. Druhým způsobem je, že „koňogramerka“ sama osloví značky, se kterými by ráda spolupracovala. Ovšem i to má svůj háček, často si všímám, že někteří zběsile sbírají jednu spolupráci za druhou… napsala bych to jednoduše, všeho moc škodí. Kde je ta hranice kdy se z „koňogramerky“, která to dělá pro sledující a vážně produkty testuje, nebo je věnuje do nějaké soutěže, stane „komerční blbka“? Zvláštní název, že? Ten jsem si vymyslela pro svou vlastní potřebu a musím říct, že sama jsem si tam již nějaké holčiny zařadila a to nejen díky spolupracím, ale také kvůli propagaci.

PROPAGACE

Uf tohle je asi jedno z nejtěžších podtémat. Dá se říct, že i již výše zmíněné SFS je formou neplacené propagace, také soutěže bych zde zařadila, ale na ty si ještě chvilku počkejte. Tady bych se ráda rozepsala o placených propagacích.

Určitě každý z Vás kdo má instagram, někdy zaznamenala příspěvek, který měl pod jménem napsáno „sponzorováno“ a vedl vás k prokliku na profil dané osoby či značky. Sama jsem si to musela vyzkoušet, abych pochopila, jak přesně tahle propagace funguje. Člověk vlastně přidá příspěvek, u kterého semu zobrazí možnost „propagovat“. Když na to člověk klikne, dostane se do nastavení, jakým stylem, co a za kolik propagovat. Pro příklad, já jsem si dala propagovat příspěvek. Zvolila jsem možnost, aby to vybízelo lidi, ke kterým se příspěvek dostane k prokliku na můj profil, okruh uživatelů jsem nechala zvolit automaticky a zaplatila si 4 dny, za 10kč na den, tedy za 40kč celkově. Tím jsem potvrdila, že by tento příspěvek měl oslovit, respektive zobrazit se u cca 300-500 lidí. Já jsem volila nejlevnější variantu a i přes to, jsem díky tomu získala cca 100 sledujících a příspěvek má do dnes nejvíce „líbíčků“. Aby jste měli představu, nejvyšší možnost je 10 000kč denně na 30 dní, což osloví 270 000 – 700 000 lidí… Zajímavé, že? Vlastně jsem si za 40kč koupila 100 sledujících což je docela vtipné. Ovšem ono to není tak zlé, jak jsem to teď podala, osobně si myslím, že je to i prospěšná věc. Díky tomu je možné se dostat do povědomí lidí, kteří nemají ponětí, že existujete. Znovu však musím napsat, že všeho moc škodí, pokud někdo propaguje každý druhý příspěvek, tak to trošku zavání „komerční blbkou“

SOUTEŽE

Posledním, co bych ráda zmínila, jsou soutěže, další velký trend na IG. Kdo by nechtěl něco zadarmo, že? Většinou vznikají na základě spoluprací, nebo v případě překonání nějakého milníku followerů- 500, 1000… Jsou vlastně neškodné, slouží na jednu stranu jako „odměna“ pro sledující, možnost získat nové sledující… Ale nepsala bych o nich, kdyby to nemělo nějaký háček, že? Možná jste si všimli nového trendu - Soutěž na soutěž. Ach co k tomu říct, člověk využívá své základny, toho že je na jednu stranu slavný k tomu aby něco vyhrál. To je známý fakt, ale někdy je toho už přespříliš…

Co říct závěrem? Myslím si, že spousta lidí na instagramu hledá inspiraci, proto by si měl každý, kdo veřejně funguje na instagramu přemýšlet o tom, co a jak dělá, jak na druhé působí a přijmout tu zodpovědnost. A tady pár vašich názorů, které jsem získala a ráda bych je do článku přidala, protože doplňují mé myšlenky. (konkrétní jména nechci zveřejňovat, tudíž jsou citace poupravené a zkrácené.)

-„Ahoj, mne sa najviac páči stránka xxx, ako po obsahovej stránke , tak má aj veľmi dobrý a zodpovedný prístup ku koňom. Články sú často zábavné a poučné , nechýbajú ani občasné súťaže.“

-„Předem říkám, že nikoho neznám osobně, kdo by s jakoukoli firmou spolupracoval, tak to budu brát tak jak na mě ty slečny "instagramerky" působí. Některé umí reklamu/placenou propagaci podat s citem, rozumně, nenásilně a nikomu to necpat. Jednu dobu po vánocích bylo takové období, kdy zmiňované slečny svoje propagace cpaly úplně všude každé druhé instastory bylo o tom, že dostala toto a tamto a že je to super. Dnešní svět je bohužel reklamou hodně ovlivněn. A bohužel, vlastně to chápu, je to smysl reklamy, produkty propagují "známé" koňačky.“

- „reklama mi nevadí, pokud není přehnaná, násilná a nevkusná, což podat reklamu takto umí v dnešní době málokdo Někdy mě na druhou stranu baví to sledovat, když na to mám čas a někdy mne baví jak moc divně a bizarně se da propagace pojmout například nikdy nekončící instastory s emocemi kde slečna třicetkrát řekne, že je to moc krásné a jak to nečekala. Ale zase nechci všechny házet do stejného pytle, některé umí spolupráce podat zajímavě, vtipně, normálně a jiné, jak to říct, nemají ten cit pro to, říkají to jako biologii u tabule zkoušejícímu, jen za tím řeknou, že to je spolupráce a že si toho váží a bla bla bla“

- „Myslím, že některé instaholčiny by se nad sebou měly zamyslet. Myslím tím xxx konkrétně. Sleduje ji hodně malých holek a ona by jim měla jít příkladem. Ať si každý dělá, co uzná za vhodné, ale ukazovat malým dětem a všem naokolo, že jezdit bez helmy je v pořádku, není moc dobrý tah. Zároveň tímto poukazuji na fakt, že jí přijde normální vzít průvlečky na koně, u kterého se bojí, že bude dělat problémy. „

- „osobně mě vadí neoznačená reklama, tím myslím teda už influencri. Když budu brát koňskou scénu v čr, nejvíc mě sere xxx , a to mega moc. Přijde mi to tak, že prostě xxx zavelí a všichni ambasadoři hodí stories na xxx, prostě z ničeho nic, hrozně mi to vadí, to už je za mě taková nucená spolupráce než spolupráce jak by měla vypadat. Spolupráce to má v názvu, tak proč to tak nefunguje v 90% případu?“

Uff díky všem, kdo dočetli až sem a těším se na vše názory. Hezký zbytek dne WhiskyDeny. Mimochodem tak mě najdete i na instagramu 

Zpět

Kontakt

Teoretická škola jezdectví
Český Krumlov

© 2022 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode