ROZHOVOR S KORYNN WEBER – účastnicí Světových jezdeckých her 2018 ve voltiži

30.10.2018 01:25

Pokud nás sledujete na instagramu (jezdectviteoreticky), mohli jste si asi před týdnem všimnout zmínky o tom, že plánuji rozhovor s někým, kdo se účastnil WEG v Tryonu voltižní soutěže. Více jsem vám prozradit nechtěla, protože jsem sama nevěděla, zda to vůbec vyjde, ale především jsem chtěla nechat identitu daného člověka jako překvapení. Ale vzhledem k tomu, že mi již došly odpovědi na mé otázky, mohu vám konečně a s radostí říct, o koho jde. Jedná se o Korynn Weber – členku mezinárodního kanadského týmu, který se účastnil WEG v Tryonu a umístil se na 7. místě. Mám neskutečnou radost, že byla Korynn tak ochotná a odpověděla mi na všechny otázky a moc doufám, že to oceníte a rozhovor pro vás bude zajímavý. 

Rozhodla jsem se jej nechat jak v originále, tak ho i přeložit do češtiny, takže záleží na vás, co preferujete.

________________________________________

ORIGINÁLNÍ ROZHOVOR:

│Could you shortly introduce yourself?

My name is Korynn, I am a 21 year old equestrian who lives in British Columbia, Canada.

│How long have you been doing vaulting and why did you decide to do this discipline?

I have been vaulting for 14 years. My mom’s friend saw a performance and thought I might like it so I tried it. I loved it from the very first practice!

│How many days a week do you train and how do you prepare yourself (what you eat, how do you workout to stay fit and so on...)?

When I was preparing for WEG I trained 6 days a week, around 20 hours a week. As a team we worked out doing vaulting drills and practicing, and on my own I did weightlifting, running, stretching and hiking. I am a vegetarian, so my diet was just focused around eating lots of whole fruits and vegetables, as well as paying attention to protein intake!

│And how the vaulting horse is prepared?

My vaulting horse only vaults 2 days a week, going both directions at walk, trot, and canter. She is ridden four days a week doing dressage, trail riding, and a little bit of jumping to stay fit and happy!

│You were part of Canada national team at WEG 2018. What did you have to do to qualify there and how long did it take?

The time to officially qualify for team Canada was four months and included six qualifying competitions, both national and international.

│And when you were qualified, how did your team prepared for WEG? What did you have to work on?

Once we had qualified we continued to train the same amount, but we really worked on perfecting our routine and adding lots of new little moments throughout the choreography to make it really special.

│How did your days in Tryon look like? Did you have any special programme?

Tryon was busy! I had my own horse there, and we also had the squad horse. When we first go there we trained every day for squad, some days on the horse and some only on the barrel. On those days I also lunged my horse for the Australian vaulters who were borrowing here. On the days that the horses didn’t vault they were ridden. When I wasn’t busy working with horses I tried to watch as much as possible of the other disciplines, and also do some shopping! Competition days were different - we would sleep late, go to the barn to do our hair and makeup, take two hours to warm up, then compete. There was a lot less watching and socializing.

│What was it like, competing at such a big event, representing your country? Were you nervous?

It was amazing! I wasn’t nervous, but some of the girls on my team were. It was a very cool feeling to know that I had accomplished a goal that I set out to do 10 years ago. There were many emotions, mostly good. Running into the ring with TV cameras in your face, a Jumbotron above you, and thousands of people watching is a feeling like no other!

│Is there anything you would change about your performances at WEG? Is there anything you or your team could do better?

Personally, there is nothing I would have changed. I feel like I vaulted to the best of my abilities, and I’m extremely happy and proud of how we did!

__________________________________________

ROZHOVOR V ČEŠTINĚ:

│Mohla by jsi se krátce představit?

Jmenuji se Korynn a jsem 21-letá jezdkyně žijící v Britské Kolumbii, Kanada.

│Jak dlouho děláš voltiž a proč jsi se rozhodla právě pro tuto disciplínu?

Voltiž dělám 14 let. Kamarádka mojí maminky viděla jedno voltižní představení a myslela si, že by se mi to mohlo líbit, tak jsem to zkusila. Bavilo mě to už od první lekce.

│Jak často trénuješ a jak se sama připravuješ (co jíš, jak cvičíš…)?

Když jsem se připravovala na WEG, trénovala jsem 6 dní v týdnu, zhruba 20 hodin týdně.Jako tým jsme trénovali voltižní cviky. Já sama jsem se ještě věnovala vzpírání, běhání, protahování a pěší turistice. Jsem vegetarián, takže moje strava byla zaměřená na to, abych jedla hodně ovoce a zeleniny a také hodně proteinu.

│A jak se připravuje tvůj voltižní kůň? And

Moje klisna dělá voltiž pouze 2x týdně a to na obě ruce všemi chody. Jezdí 4x týdně – především drezura, vyjížďky a občas si i něco skočí, aby zůstala v kondici a šťastná.

│Byla jsi členkou národního kanadského týmu na WEG 2018. Co jste museli udělat, abyste se tam kvalifikovali a jak dlouho to trvalo?

Kvalifikovat se nám zabralo 4 měsíce a zahrnovalo to 6 kvalifikačních soutěží, jak národních, tak mezinárodních.

│A když jste se kvalifikovali, jak jste se na WEG připravovali? Co jste trénovali?

Když jsme se kvalifikovali, trénovali jsme stejně jako předtím, jen jsem se hodně soustředili na vylepšení našich sestav a snažili se do nich přidat hodně malých detailů, abychom je udělali hodně speciální.

│Jak vypadaly vaše dny v Tryonu? Měli jste nějaký speciální program?

Tryon byl velmi rušný! Měla jsem tam svého koně a jako tým i našeho týmového koně. Když jsme tam přijeli, trénovali jsme každý den na týmovou soutěž – někdy na koni, někdy jen na barelu. Kromě toho jsem svého koně lonžovala australským voltižérům, kteří si jej půjčovali. Když koně nedělali voltiž, normálně jezdili. Když jsem měla čas, snažila jsem se co nejvíce sledovat ostatní disciplíny a také nakupovat. Závodní dny byly jiné – spali jsme dlouho, pak šli do stáje načesat se a udělat makeup, 2 hodiny se rozcvičovali a poté soutěžili. Tady nebyl moc čas na sledování dalších disciplín nebo seznamování se.

│Jaké to bylo, soutěži na takové velké akci a reprezentovat svoji zemi?

Bylo to úžasné! Já nervózní nebyla, ale některé holky z mého týmu ano. Byl to skvělý pocit vědět, že jsem dosáhla cíle, který jsem si zadala před 10 lety. Bylo ve mně tolik emocí, spíše dobrých. Vběhnout do kolbiště, všude kolem kamery, nad hlavou dron a tisíce diváků – to byl pocit jako žádný jiný.

│Je něco, co bys změnila na tvém výkonu na WEG? Je něco, co by tvůj tým mohl udělat lépe?

Já osobně bych nic neměnila. Myslím, že jsem udělala vše, jak nejlíp jsem mohla a jsem neskutečně šťastná a pyšná, jak to dopadlo!

_________________________________________

Já moc Korynn děkuju za skvělý rozhovor a moc si vážím toho, že se s námi podělila o svůj úžasný zážitek.

Thank you, Korynn, for amazing interview and I really appreciate you answering my questions and sharing your amazing experience!

 

Kde Korynn sledovat?

• Instagram - korynnweber

• Youtube - www.youtube.com/user/xTakingFlightx

 
Smilling Lussie

Zpět

Kontakt

Teoretická škola jezdectví
Český Krumlov

© 2022 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode